Friday, May 22, 2009

Kije....kijer....kijer....!!!

Esok (28 Jamadil Awwal 1430 / 23 Mei 2009) adalah hari cuti. Boleh rehat dan membongkang dari pagi sampai ke petang. Petang bawak pulak ke malam. Dari malam bawak balik ke siang. Bagitulah seterusnya sehingga hari Isnin menjelang kembali. Mana yang rumah besar sikit dan bertingkat², boleh la guling dari depan ke belakang, ke depan balik. Dah abis guling G floor, naik ataih pulak. Guling tingkat satu dari depan ke belakang, membawak ke G floor balik. Begitulah seterusnya sampai tingkat² seterusnya. Hahahahaha....ape yang aku merepek nih?
Mungkin dulu aku akan buat mcm tu! Tapi untuk masa sekarang nih, aku kena kijerrrrr! Huhuhuhu! Cuti² pun kena kijer! T_T
Tak pe la........pertamanya bukan aku sorang je yang buat macam tuh. Kedua...ni lah dunia zaman sekarang. Kalau kita baik dan jujur (mcm puji diri sendiri pulak........hahahahaha!) macam ni la kijer kita. Cuma berharap la apa yang kita buat sebagai sumber rezeki ini halal dan diberkati oleh Yang Maha Mengasihani!
Kepada semua rakan² aku yang kijer lebih kurang macam aku, malah lebih teruk lagi, bekerjalah untuk dunia dan akhirat! Amiiiiiinn....!!!
"Selagi belum tutup mata, kijer....kijer.....kijer!"

6 comments:

Unknown said...

la la la..la..la..la...kerjaaaaa.. kerjaaa..(bak kata meet uncle hussien)

Mohd Sabar & Rafieah said...

Mencari rezeki yang halal besar pahalanya...Semoga Allah beri kekuatan fizikal n mental

Anipah Ahmad said...

Sabar la cik lim. Ada kerja ada gaji. Berbaloi-baloiiiiiiii...

cinta said...

mencari sesuap nasi yang halal dn berkat bukan nyer mudah.....

asuhara sue said...

halimmm sabarrr.... jadikanlah kirja mu itu aktiviti yang paling besttt!

gambarimasho ka!

artakus said...

kaff, iman, che pah, cinta, asuhara:
terima kasih semua.....!!! :)