Wednesday, May 27, 2009

And it happen again.........

Dan sekali lagi apa yang aku rasakan dalam entri yang sebelum ini terjadi lagi. Rasa geram, kecewa dan tak puas hati itu kembali lagi menghimpit hati. Kegeraman, kekecewaan dan rasa tak puas hati ini timbul bukan semata-mata disebabkan oleh kekalahan dan prestasi diri yang tiada peningkatan, tetapi oleh kerana sikap individu di dalam pasukan yang aku sertai.
Malam tadi (Selasa, 1 Jamadil Akhir 1430 / 26 Mei 2009), aku sampai ke gelanggang hampir pukul 9 malam dan ianya masih lengang, kosong. Sesaing dengan aku dua orang pemain luar yang mungkin dijemput oleh pengurus pasukan aku (yang juga masih belum sampai). Aku terus mencemuh di dalam hati. Sesuatu mula mencucuk² ammarah diri. Ikut kan pedih hati ni, nak je balik terus. Namun ku pakukan punggung ini dikerusi agar niat tadi tidak dituruti. Cuba menjirus air rasional ke api radang. Namun kepulan asap prejudis begitu tebal untuk ku harungi sendiri.
Butang telefon bimbit lalu ku tekan, menghantar sms ke tokeh kedai gula². Isi yang penuh emosi aku taipkan pada beliau, dengan harapan agar berkurangan rasa beban. Nak jerit, ramai pulak pemain badminton yang keluar nanti. Tak memasal kena tidor wad, suspek masalah mental! Dan alhamdulillah, tindakan tersebut sedikit sebanyak meredakan bara di dalam dada ini.
Setelah beberapa ketika duduk seperti menunggu giliran di bank ehem², baru lah kelihatan kelibat salah seorang pemain dari team aku. Dan ketika itu jam telah menunjukkan 'kelibat' tersebut hadir lewat lebih 15 minit daripada waktu yang dijanjikan. Dan ketika itu juga coach kami, Mr. Tan juga telah datang menjenguk ke tempat kami berlatih.
"Mana pergi semua orang?"
Aku hanya mampu tersengih.
Setelah beliau duduk berdekatan dengan aku, aku cuba memulakan bicara untuk menyejukkan lagi kebengangan ini. Sekali lagi, tindakan itu berhasil. Kerana Mr. Tan berjaya membuatkan aku tersengih. Hahahaha.....bila fikirkan balik, kelakar sungguh Mr. Tan nih. Nasib baik la malam tadi last training. Kalau tak agak hilang mood je, boleh aku bawak berborak dengan Mr. Tan! ^_^
Kepada diva² sekalian, tahniah kerana korang semua berjaya lagi menyakitkan hati aku ni!

4 comments:

Nanie Harris said...

relaks! aku alami benda yg sama jugak malah lebih teruk lg...

Ingtkan peristiwa 2 thn lepas xkn berulang, tp nmpknya even worse...

klu dulu org yg luar tiba2 main futsal team aku masa lawan, kali ni org luar lain lak akan main wlupun x gi training....arghh!!!

malkomal said...

diorang tu memanggggg!! hehe aku lak emo..

aku pun selalu heran kenapa susah sgt orang2 nak menepati masa.. masa pun xleh ikut apakan benda2 lain..

Unknown said...

sabar lim..segala-galanya akan berakhir tidak lama lagi..hidup akan kembali tenang...

cinta said...

kalu nk terror kene rajin training en.halim lagipn secara x langsung bagus utk kesihatan...mule2 mmg berat tp lelama kite akn enjoy n rasa kekurgan kalu x training...TAPI kalu ade bakat malas nk training x guna gaks en.halim....