Friday, June 5, 2009

Sedikit Catatan dari Pahang.........

Hari ini (Jumaat , 11 Jamadil Akhir / 5 Jun 2009) merupakan hari ke 6 aku berkampung di Pahang. PESAYA (Pesta Sukan Antara Yayasan) yang mula berlangsung pada hari Ahad yang lepas telah hampir ke penghujungnya. Acara yang dipertandingkan juga telah banyak yang hampir tamat. Sesetengahnya pula telah pun selesai dan ramai diantara atlet-atlet dari Johor telah pun pulang semula ke Johor tanpa menunggu rakan-rakan yang lain.
Oleh kerana aku berada di dalam senarai yang pergi dan pulang bersama dengan bas rasmi yang membawa atlet-atlet dari Johor, maka aku juga tidak dapat pulang awal. Tambahan pula acara yang aku sertai iaitu ping pong berjaya masuk ke peringkat akhir dan akan dipertandingkan pada petang ini jam 3.30 petang. Ye ke? aku pun tak pasti. Yang penting petang la lawannya. Dan aku secara khususnya dan semua atlet dari Johor secara umumnya amat mengharapkan agar kemenangan menjadi milik Johor agar dapat menambah mata bagi membuka peluang merebut gelaran johan keseluruhan.

Dalam kemeriahan pesta sukan ini, wujud berbagai kontrovosi yang ditimbulkan oleh pasukan ehem ehem (sesiapa yang terlibat dengan PESAYA, amat lah tau negeri mana). Apa yang dipamerkan oleh pasukan dari negeri ehem ehem tersebut amat lah memalukan dan menjatuhkan imej mereka sendiri sebagai salah satu dari anggota yayasan Malaysia. Seperti yang diperbincangkan oleh aku dan rakan-rakan, PESAYA ini bertujuan untuk merapatkan hubungan dan berkenal-kenalan sesama yayasan. Namun apa yang ditonjolkan oleh pasukan yang membuat onar tersebut, hanya akan menimbulkan permusuhan dan ketidak harmonian di dalam keluarga yayasan sekaligus gagal menepati semangat kesukanan yang sentiasa dilaung-laungkan.

Wah, apasal aku menaip macam pengulas sukan kat surat khabar nih? ^_^

Dalam pada itu, aku amat berharap agar atlet-atlet dari negeri lain, dan dari Johor sendiri dapat mengawal emosi mereka agar tiada rusuhan dan pertumpahan darah berlaku. Dan kepada pegawai-pegawai dari pasukan ehem ehem, udah udah la tuh! Kita main nak hepi-hepi, bukan nak carik gaduh beb! Akhir kata, maju lah sukan untuk YPJ. Hehehehehe.

*Keputusan rasmi semasa dan beberapa foto boleh di rujuk di sini.


5 comments:

asuhara sue said...

apa pun keputusannya, omedetooooo!

apa yg penting?KERJASAMA!

ratna said...

apa pun tahniah sampai ke final p/pong..cayalah limm...hidup ping pong.hahaha..

artakus said...

asuhara: terima kasih beb!

ratna: hehehehe.....caya lah untuk diri sendiri dan orang yang sokong! ^_^

The Sleeping Sheep said...

PErgh... org olak spam ... apa cerita nih... aku jumpa angkat tangan pun buat dek jer... apa kes .. kehkehkeh..

artakus said...

toyota: alamak, sape ni ye?