Tuesday, October 20, 2009

'Pra' yang bahaya.......

"Amboi halim, pagi² dah leser akak. ada yang tak puas hati ke?"
"Hoh, bila pulak saya leser akak, dari pagi sampai la ni la baru saya jumpa akak!"
"Bukan kat sini, dalam YM tadi, pagi² dah sound akak kay-poh dan macam² lagi! panas jugak akak baca!"
"Astaghfirullah.....pejabat saya tu, dari semalam internetnya problem kak. mcm mana saya nak YM akak?"
"Abis tu, siapa yang ym akak pagi tadi? ko punya ID artakus kan?"
"Memang pun. cuba saya tengok jap"
Niat untuk berjumpa dengan orang lain ditangguhkan seketika untuk me'nyetel'kan konflik tersebut. Kalau tak diselesaikan segera, kes bermasam muka pasti akan terjadi.
YM akak tadi lantas dibuka dan bahagian arkib disemak untuk pastikan siapa penghantarnya.
"Ini memang ID saya kak, tapi bukan dari komputer saya."
"Macam mane boleh jadik macam tuh?"
Dan aku terus menerangkan bagaimana aku boleh cam yang ianya bukan dari aku. Dan akak tu pun seperti bersetuju dengan penerangan aku.
"Hmm....saya rase saya tau macam mana boleh jadik macam ni. Semalam petang memang saya ada bukak YM kat bilik depan sana tu. Mungkin masa nak balik saya lupa untuk sign out. Jadik...pagi tadi, mungkin ada la mana² 'makhluk' yang guna ID saya untuk 'sound' akak."
"Oooo.....macam tu. Memang bukan ko la ni? Akak pelik jugak. Kenapa tiba² halim keluarkan kata² biadap macam tu pada akak!"
"Hehehe...tu la. Ape pun nasib baik akak ni jenis yang telus dan tak suka simpan². Kalau jenis yang berprasangka, tak pasal² kita bermasam muka. Kira setel la ni yek?"
"Hmm...macam tu la nampaknya. Maaf la ye, sebab tuduh ko tadi."
"Tak pe la kak, kalau saya pun mungkin akan rase macam tu. Yang penting sekarang, perkara ni dah jelas. Ok la kak, saya nak jumpa orang lain ni. Kalau ada lagi yang rase musykil, terus je jumpa saya ek."
Dan aku pun terus meninggalkannya dalam keadaan tercari² siapa penghantar sebenar mesej tersebut. Dalam pada itu. sekali lagi aku terdetik dalam hati, naib baik la akak tadi bukan jenis 'makan dalam'. Kalau tak, pastinya 'perang dingin', bermasam muka dan tuduh menuduh akan berlaku.
Hmmm....PRAsangka, satu perkara yang paling bahaya dalam setiap hubungan!

8 comments:

Mohd Sabar & Rafieah said...

betul2...yang penting jangan simpan dalam..tapi pempuan ni ramai yg suka simpan dalam...hihihi

Anipah Ahmad said...

Dah nama pn perempuan...(kira cam tak puas hati sikit pd yg memberi komen sebelum sy ni... Hehe..sabar...sabar ani.

Melampau sungguh pada yg menggunakan id cik lim tu. Berbuat tak baik dgn menggunakan id org lain. Tak patut, tak patut...insaf la.

Unknown said...

halim kan orangnya baik..mana pandai laser laser orang ..tak gitu lim? (backing ni)

Nanie Harris said...

hmmm sapa lah agaknya yg melaser & dlaserkan tu?

NI yg nk siasat ni...bilik depan tu hnya org2 tertentu jer yg blh masuk...

hmmmm

asuhara sue said...

ooo patut ler, kengkadang aku YM ko tak jawap?

Cikgu Zam said...

emm bagus action akak tu, klu tak makin keruh la keadaan yang sepatutnya kekal jernih.

Ahmad said...

ishh bahaya nih.. moral nye, jangan kita login ym kat pc public.. kalau ym jugak, jangan lupa sign out..

dan perempuan memang ramai yang suka simpan dalam, sbb kalau diluahkan nnt jadi buruk, yelah, pmpuan yang ayu dan chantekk, tiba2 mengamok macam singa mati laki, kan ke hilang ayu nye? :p

anyway, four thumbs up (dua tangan, dua kaki) for our bro Halim for settling the disputes like a pro.. heheheh...

bila mau beli PS3?

game baru kat PSP udah keluar, Undead Knights...

artakus said...

iman: hehehe...no komen! (walaupun mcm setuju) :p

che pah: sabar che pah...sabar.

kaff: wah, mcm nak mintak belanje je nih! ^_^

reds: rase ko memang tau kot! hehehe

asuhara: tu la pasal. aku mana pernah sombong dengan orang, terutamanya ko! ihik ihik ihik

cikgu zam: betul tuh cikgu!

gunblade: betul tu just, kealpaanku mengundang bencana untuk diri sendiri.

ist, tak yah la sampai 4 thumb, biasa² jek! ^_^

ps3? huhuhuhu! game PSP baru? Game yang ada pun tak terlayan! T_T