Friday, September 5, 2008

1st day.....

Semalam (4 Ramadhan 1249 / 4 September 2008) merupakan hari pertama aku berkerja di cafè pada bulan Ramadhan nih. Setakat semalam kerjanya tidak lah begitu memenatkan seperti hari² biasa, cuma bosan kerana perlu menunggu sehingga jam 2 pagi, baru boleh tutup. Kalau hari biasa, tutup pukul 11 tutup, pukul 12 lebih baru balik. Soo....kira la sendiri pukul berapa aku balik semalam. Huhuhuhu! Hati aku risau juga kerana hari sebelumnya aku dimomokkan oleh rakan sekerja bahawa, kerja pada bulan pose nih lebih memenatkan dari hari² biasa. Dan di tambah lagi, dia balik dari cafè jam 3.30 pagi. Perghhhhh......ajjer gilerr betul! Macam mane la aku nak kerja esok plak?

Walaubagaimanapun.....alhamdulillah, selepas solat terawikh bersama pelajar UiTM semalam, terasa aku diberi kekuatan oleh Yang Maha Pemurah bila mana badan tidak terasa begitu penat, seakan sedikit segar. Maka segala tugas dapat dijalankan dengan lancar. Dan momokan yang diperdengarkan oleh rakan sekerja hanya lah setakat dongengan untuk kanak² yang baru mengenali 'cinda' - hantu cerita Susuk. Ye ke? Hehehehehe....kata kawan aku la. Aku pun tak tengok cerita tuh! :p

Jam di dinding telah menunjukkan 2 lebih ketika aku sampai di rumah. Setelah selesai semua urusan (termasuk urusan dengan tuhan) aku mula merebahkan badan di katil. Sebelum terlelap, sempat juga menoleh jam loceng di hujung katil, fuh....dah pukul 3.20 pagi! Harap² la boleh tidur dengan mudah.
Dan.....alhamdulillah, harapan itu telah dimakbulkan.

3 comments:

asuhara sue said...

bulan pose mana ada hantu laaa..aiseh!

artakus said...

bila pulak la aku ckp ada hantuuu! ni mesti tak bace betul² nih! :p

asuhara sue said...

hahahha...aku perasan perkataan momok tu jek...maklumlah, pose