Friday, October 31, 2008

Sekadar mencoret.....

Ruang pejabat ini terus dipenuhi dengan kesepian. Sejak pegawai aku dipinjamkan ke kolej untuk menggantikan staf yang cuti bersalin, aku kerap tinggal sendirian. Bos aku pulak kerap dengan urusan luarnya sama ada ke ibu pejabat, ke kolej atau urusan keluarga. (Hahahaha...bunyik macam mengkantolkan bos jek! :p)

Walaubagaimanapun, aku masih selesa dengan 'kesepian' tersebut. Cuma terkadang 'kesepian' itu bagai menggigit² kulit hati, menyebabkan bahagian yang dicicip itu terasa kosong. Mungkin aku dah terbiasa duduk di rumah arwah Cikgu Shaharom lebih dari setahun berseorangan hingga kesepian dan kekosongan tersebut menjadi rakan akrab seharian.

Ketika aku berasa selesa dengan rasa sepi ini, kerisauan terkadang menyapa hati. Jika aku berasa begitu selesa dengan sepi, kosong dan sendiri, bagaimana nanti jika aku telah hidup tidak bersendiri. Apabila makan, tidur, berhibur sudah berteman, apakah aku akan selesa dengan 'teman' baru aku itu? Berapa lamakah pula aku dapat menyesuaikan diri? Berapa lama pula aku dapat bertahan dan sanggup berjauhan dari sepi?

Aku harap aku dapat berhijrah tanpa meninggalkan sebarang kerosakan terhadap 'musim' yang aku tinggalkan dan terhadap 'dunia' yang akan aku diami.

8 comments:

Unknown said...

same here..

Nanie Harris said...

same same same

Ciklynda said...

ape sudah jd?

Mohd Sabar & Rafieah said...

Everything is changing, bro! Hidup mesti diteruskan. Sampai bila mu nak bersendirian ;)

malkomal said...

ko dah lama sangat duduk kat 'zon selesa' ko tu yek sampai takut nak berubah.. xpe sbb bila satu perubahan jadik pun, sooner or later u will get used to it.. so by then ko tau 'this too, shall pass'..

artakus said...

kaff: huhuhuhu

reds: ape yang same? :p

ciklynda: waaah....ciklynda datang laaaaah! ihik ihik ihik!

iman: waaah...soalan cepu emas lagi!

eves: ye betul tu incik eves, memang tak dapat dinafikan! ^_^

anief said...

musim bunga, musim hujan, musim panas.....pilih la nak pilih yg mana?

artakus said...

kalau nak musim mangawan boleh tak? hahahaha! ^_^

p/s: terdapat kesan² gangguan mental dalam posting di atas!