Monday, December 7, 2009

Aku dah 55 rupenya..........

Hoh, 55 tahun???
Haah. Kalau ikut analisa saya, metabolisme u ni berada pada umur 55 tahun!
Aku tak tau nak cakap ape. Cuma mampu sengih. Senyum pun tawar, setawar biskut mayat.
Well...no wonder la aku ni kerap letih, selalu ngantuk, semakin tak produktif. Metabolisme aku serendah lelaki tua yang berumur 55 tahun rupanya. Hmm...inilah akibat kalau hidup disia²kan.
Aku memang dah jangka kadar metabolisme aku rendah. Tapi tidak disangka serendah itu! T_T
Beberapa nasihat diberikan oleh pakar...pakar...pakar ape ntah, tentang gaya hidup sihat, tentang pemakanan dan senaman² yang aku perlukan bagi meningkatkan kadar metabolisme tubuh aku. Kena ubah nampaknya gaya hidup nih.
Sekali lagi aku cuba gantungkan impian di langit kosong tidak berbintang agar ia menjadi pengganti purnama yang kerap gerhana. Huhuhuhu!

7 comments:

asuhara sue said...

wah dah nak pencen tu lim...

Unknown said...

hang ni dah tuaa rupanya na..ingat remaja lagi :P

Cikgu Zam said...

Salam, hahh??? bahaya ke tu, Jom kita pakat2 jalani gaya hidup sihat,

Mohd Sabar & Rafieah said...

ko ni lim...jaga lah kesihatan tu sikiq...badan nak pakai lama...bukan utk ko sorg jer...ada insan lain yg akan meng"guna"kanmu...ingat pesanan aku nih...kuangkuangkuang

Pendekar Laut said...

peh....rupe2nye abang alim nie pelakon cite twilight....ntah2 umo abang alim lebih 155 tahun....pakar tue pun tak tau sebab abang alim kurang isap darah....huhuhu,....

little lady in red shoes said...

halimmm...xpe..jangan risau...itu hanyalah andaian pakar terhadap metabolisme badan halim sahaja.
Teruskan makan ur favourite food!!
ADIK sokong!!!..Jom kita gi makan!!!!hehehehe

artakus said...

asuhara: tu la pasal! huhuhuhu

kaff: memang dah tua pun.

cikgu zam: hmmm...boleh kata bahaya gak la.

iman: wah, berkesan dan mendalam sungguh pesanan ko tuh! ^_^

pendekar laut: sebenarnya dah 555 tahun, mesin tu je tak dapat nak detact. hehehe

lil lady: tq adik....sokong, sokong, sokong! (dengan nada iklan 'potong')