Wednesday, November 26, 2008

Boring.....

"nak dihubungi....nanti dikata memberi harapan
tak dihubungi.....dikata pula tak sudi"
Kadang² aku malas berhadapan dengan spesis kaum hawa yang mcm ni! (note: bukan semua, segelintir jek). Nanti bila dah terlajak (terberi harapan), mula la kata lelaki ni tak bertanggungjawab la (walaupun memang sebahagiannya yang mcm tuh), tak bertimbang rasa la, suka permainkan orang la!
Lelaki.....diberi akal yang panjang supaya boleh membantu si'akal pendek' ni menempa rasional. Walaupubagaimanapun tidak tidak dinafikan desakan si'akal pendek' diperlukan untuk membantu si'akal panjang' untuk cepat membuat keputusan. Dan gabungan kedua² hidupan ini akan menghasilkan keputusan yang hampir tepat pada waktu yang hampir ideal!
Begitulah cantiknya ciptaan dan ketentuan Tuhan terhadap kesempurnaan yang perlu dicari oleh setiap manusia untuk mencapai tahap Wasthiah. Namun ape yang aku hadapi, menyebabkan aku tersepit dan memang memerlukan masa untuk berfikir, mendapatkan buah fikiran parent dan rakan untuk membantu dan mencari hidayah Allah untuk membuat keputusan. Jadi, salahkah aku memerlukan masa sedikit untuk berfikir agar aku tidak tersalah memberi sesuatu kepada yang tidak sepatutnya menerima? Dalam pada itu, ada beberapa pihak yang menguhukum aku dengan label² yang tak selayaknya aku terima 'anugerah' tersebut! Terima kasih atas 'anugerah' tersebut. Tindakan 'kalian' menjadikan aku seperti tawar hati dan 'boring' dengan spesis kalian! (diingatkan sekali lagi, BUKAN semua!)

5 comments:

malkomal said...

sememangnya segelintir kaum hawa ni mmg banyak akal pendek.. banyak yg berfikir mengikut nafsu.. jadi kaum adam mmg harus berfikir dengan baik dan gunakanlah diplomasi sebetulnya agar x mengusik perasaan si hawa yang akhirnya bleh menyebabkan benda kecik jadik besar..

good luck mr artakus :)

Nanie Harris said...

fikirkanlah yg terbaik , semoga kita akan dapat yg terbaik...

asuhara sue said...

kau beritahu dulu posisi kau pada dia, contohnya: hanya kawan, teman tapi mesree atau kita ada potensi untuk lebih jauh...bagi aku lagi senang bila dah ada guideline...
entah ler org lain, tapi pada aku yg teknikal ni, guidelines yg penting supaya 2-2 pihak tak tersasar.kalau lepas tu terasa kuch kuch hota hei, bagi tau jeklah, toksah nak sembunyik2
ini pendapat aku sendiri jek.

Khiffunz said...

Oh halim ke ini. Cerita hal cinta ke ni? ke cerita perihal kejantinaan. Itulah anugerah Allah. berfikirlah secara harmonis, baik buruknya dimana. apapun hidup jangan boring.

artakus said...

eves: terima kasih eves, kau memang memahami! ceeewaah!

reds: betul tu reds

asuhara: insya Allah, nanti aku try ek!

jejak: waaahh....khiffun pun dah bukak blog aku, hehehehe! thanks anyway bro!