Thursday, December 18, 2008

Babel - bebel.......

Semalam (19 Zulhijjah 1429 / 17 Disember 2008)......setelah beberapa kali bos aku 'babel' kat Unit Komputer kerana keadaan internet di tempat aku yang mcm 'tuuut....tuuut' dan 'tuuuuuuuuuuut', akhirnya ianya berjaya di perbaiki. Kelewatan pembaik pulihan talian internet di pejabat aku bukan disebabkan oleh ketidak efisyenan (betul ke tu?) Unit Komputer itu sendiri, tetapi disebabkan oleh halangan² sampingan yang tidak dinyatakan di sini yang pernah disebutkan di entri aku sebelum ni yang mana ianya juga tidak menyentuh secara terus individu yang terlibat dalam menyumbangkan permasalahan tersebut! Fuh, panjang sungguh penerangan aku ni!
Aku adalah antara yang terlibat dalam pembaik pulihan talian internet yang tak berapa nak pulih tu (tak memasal jadik pembantu juruteknik....hehehehe!). The credits goes to En. Farhat dan En. Reds. Yang paling kesian adalah En. Farhat yang berhempas pulas menangani masalah talian tersebut.

Kelihatan En. Farhat telah berbolot² dengan bermacam kabel di pusat modem. Nasib baik aku ada kat situ, kalau tak...tak tahu mana satu modem, mana satu farhat! ^_^

Thanks guys, korang memang world! Tak la aku kena 'babel' dengan bos aku kerana talian internet yang aku tak tahu menahu tu pun! Thanks again! ^o^

4 comments:

Nanie Harris said...

Harap2 xdelah lg bebelan yg sewaktu dgnnya...

Yg gmbr tu mmg powerlah...betul2 nk solvekan prob tu...En. Artakus kena belanja Old Town White Coffee nih!

oldtechie said...

Chet! Dah mcm me maggi aku dalam gambar ni! Serabut gila....

Unknown said...

oldtechie memang hebat dan dahsyat

artakus said...

red: ish.....mana boleh, tak halal, aku belanja old auntie black coffe ek. :p

oldtechie: hahaha....ko sebut maggi lapar pulak rase.

kaff: tu la pasal...kalau aku bukak company sendiri aku amik dia jadi timbalan pengarah aku! ^_^