Wednesday, December 10, 2008

Mari melapah.....

10 Zulhijjah 1429 / 8 Disember 2008 (Hari Raya Haji), for the first time in my life (i think so), aku ikut orang melapah daging korban. As I said mungkin yang pertama kali, kalau tak pun...mungkin dah lama giler sebab aku tak dapat recall when the last time aku melapah daging korban nih! Hehehehe....menunjukkan yang aku ni pemalas nak m****s!
And i've got a new experience, bila daging bahagian peha lembu yang dah terlerai dari badan tu masih berdenyut² lagi. Ajjer gillerr betul lah! Tapi aku tak de la tunjuk rase takjub aku. Nanti nampak pulak yang aku memang tak pernah ikut melapah lembu. Hehehehehe. Aku rase terperanjat campur takjub sebab lembu yang first aku lapah, tak de pulak berdenyut macam tuh! Lagi terperanjat bila daging yang aku pegang menyentap² bila aku potong dengan pisau ala² rambo yang baru asah paginya. Hahahaha....jakun giler siot!
Walaubagaimanapun aku tak dapat nak tolong lapah semua lembu yang tumbang hari tu (4 ekor) sebab kena balik awal. Dan balik tengah hari tu, aku dapat panggilan yang 'Zubaidah' akan diambil dalam lingkungan pukul 2 petang. Aduuh....sian dia, pegi waktu aku tak de kat rumah. Coz tengah hari tu, aku ada appointment dengan tukang urut cina di Gerisek, lebih kurang 20++ km dari rumah aku!

Aku sampai ke rumah dalam lingkungan 6 petang dan kelibat Zubaidah dah tiada di laman. Tempatnya telah diganti dengan kelibat baru berwarna silver. "Selamat datang" ujarku di dalam hati...semoga kita serasi bersama. Ceeewaaaah.....hehehehe.

Baru beberapa hari aku 'berkenalan' dengannya. Namanya tak sempat aku 'tanya' lagi. Ape pun, 'dia' lah yang menjadi teman baru aku. Dan yang pasti, beberapa helaian berwarna ungu akan keluar dari kantung simpananku kerana tuannya sebelum ni hanya mementingkan 'paras rupa' sahaja. T_T

5 comments:

malkomal said...

ko carik pengganti zubaidah ke lim?? cemana?? nampak cam banyak kerenah x? serasikan diri yek..

Unknown said...

dah first night blum?

Mohd Sabar & Rafieah said...

alahai...mana gambarnye cik alim oii...asyik takde pics jer...tak syok aaa :p

asuhara sue said...

waaaa....suda ale pengganti kaa?
itu kaler silwer ka...ayaa..cuma saya lo bolum ale 'teman'....

p/s:omedetou!

artakus said...

eves: bukan cari, tgh nak serasikan diri. kerenah pun boleh tahan....hehehehe

kaff: cis, tu je la soalan ko! hahahaha

iman: ish....kan dah ckp, terlalu 'seksis'! ^_^

asuhara: aik, mana tau kaler silver?

ish....carik la sue oooii....jgn biar diri terus 'keseorangan'! hahahaha